Hej då sommaren!

Publicerat: 2011-08-08 Kl: 22:36:17 | I kategori: Vardagen


Ja om man får tro på yr.no så verkar det som att sommaren är över ännu en gång. Jag hade önskat att den skulle hålla i sig någon vecka till så jag och barnen kunnat åkt och badat nu när jag börjar jobba mindre men det verkar inte troligt som det ser ut just nu.

Nu har H och barnens 3 semester veckor gått och i morgon är första dagen för barnen på dagis igen. Ska bli ganska skönt att komma in i lite rutiner igen men samtidigt har det ju varit väldigt skönt och mysigt att ha min bästaste H hemma på semester ;-) Även om jag inte haft semester så har det varit lite lyxigt att slippa dra iväg med barnen på morgonen, stressat hem på lunchen för att rasta hundarna och hämtat barnen über sent om jag inte tvingat någon av släkten att hämtat dem lite tidigare..

Vad har vi hittat på då.. Har ju lyckats slängt iväg några halvtaskiga mobilfoton iaf, vi har:


-varit på Zillah och Totte samt trollkarlen Daniel
-2 dagar på Astrid Lindgrens värld med bästaste bror med familj
-regnat bort på Borås Djurpark
-varit på kräftfiske i Ed med ett glatt gäng släktingar

lite bad, grillningar och småturer har givetvis hunnits med det också och barnen och H har hittat på lite annat kul men det var vår semester i stora drag :-)

Idag har jag och barnen varit hos Helen och barn (var alldeles för länge sen) Lika trevligt som vanligt och jag fick inspektera deras köksrenovering! Ujj va sugen man blir :-) Vi kikade på kattungarna, kossorna och fåren också. Efter vi kommit hem och fått mat i magen gick vi ut och plockade svartvinbär som vi körde ut till mormor och morfar där vi fick våfflor till kvällsmat! Bra byte av tjänster där ;-)
Thea var helt blå efter morfars hemmagjorda blåbärssylt ♥

lite pics:












vile i emils snickarbod när vi besökte gården som filmerna spelades in på.

mer bilder får det bli en annan dag för det funkar inte riktigt som det ska verkar det som. Nu ska jag ta ett ryck till i vardagsrummet sen blir det sängen :-)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0