Födelsedagskalas

Publicerat: 2011-12-03 Kl: 18:20:51 | I kategori: Vardagen


Idag vankades det födelsedagskalas. Pappsen och jag fyller med bara ett par dagars mellanrum så det var ju väldigt käckt att slå ihop det :-) De stod för maten och vi fixade fika :-)

Jag fick presentkort och finfin orkidée (kan man någonsin få för många?)

Till fika blev det bla bullar, saffran/mandelmassekaka och marsipantårtor.









Tårtorna blev tyvärr lite stötta här och där,
snölyktan blev väldigt tung så det sjönk ner lite i tårtan och så men ätbar var den och smaka
helt ok då det ändrats lite i ingredienserna för att minska sockret lite i den.

Nu vankas läggning av Vile och lite mys med Thean :-)
I morgon tänds 2:a ljuset i staken och ute ser det inte ett dugg juligt ut.
Spöregn ute och 4 plus. BLÄ! Lite frost och snö hade inte skadat.


Kommentarer
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Åhh vilket mysigt firande ni haft, och tårtorna ser helt ljuvliga ut i mina ögon, dekorationsidéerna lägger jag i minnsebanken då jag tycker de var såååå charmiga. Kaske nått för en kommande adventsfika... KRAM och njut av kvällen <3

2011-12-03 @ 21:12:54
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Hoppas ni haft en mysig 2:a advent trots frånvaro av snö, liiite positivt är det iaf att ni slipper skotta otyget ;-P KRAM

2011-12-04 @ 20:02:01
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Jennie

Mumsfilibaba :-D, nix man kan aldrig ha för många orkideér, problemet är att jag lyckas ta kål på dem, precis som alla andra blommor. Sen så tycker jag att du ska öppna ett slags konditori, jag är blivande stamkund ;-).



Kraaaam & tack för mysig fredag!!

2011-12-05 @ 10:38:12
Postat av: evelinah

men åh, har du fyllt år och jag missat att gratta! stoooooooooooooort grattis i efterskott, söt! :-) jag får bli lite bättre på att läsa bloggar tror jag.. och skriva i min egen kanske ;-) hihi.



hoppas ni har en mysig lucia! :-) kram

2011-12-13 @ 10:26:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0